Mariusz Brożek napisał:"Moje pytanie jest proste. Jak ma sędzia stojący tak że jego wzrok jest na wysokości sześciu metrów oceniać lot gdy widzi trzy znaczniki na wysokości ponad 8 metrów?"
A od kiedy to w F2C sędzia stoi czy ma wzrok na 6 metrach (n/p markera) i ocenia wysokość lotu modelu? - w tym konkretnym przypadku sędzia stoi w wieży która ma być posadowiona za ogrodzeniem toru na wysokości 2 metrów liczonej od poziomu środka kręgu w oddaleniu 62 metrów od przeciwległego markera, który najczęściej jest obserwowany przy wyprzedzaniu się modeli - zdarza się, że modele robią to na tzw. "kanapkę", czyli 3 na raz - jaką wysokość widzi zawodnik a co sędziowie gdy 6 metrowy marker zostanie odsunięty z 22 metra na 31 metr od środka kręgu a sędziowie nadal mają wzrok na tym samym poziomie? - i jak bardzo zacieśnia się przestrzeń do prawidłowego wykonania manewru dla 3 pilotów jednocześnie?
No i nie ponad 8 metrów tylko 7,75 ale to znów tylko matematyka

Odnośnie pytań Pana Kubita - dla F2A i F2C są różnice w przepisach co do sposobu oceny wysokości lotu oraz posadowienia sędziów za to odpowiedzialnych (pomijam F2B) - w F2A sędzia oceniający poprawność wysokości lotu modelu musi czy powinien mieć wzrok na wysokości 3 metrów (są budowane specjalne stanowiska dla tych sędziów - takie "gniazda" za ogrodzeniem toru osłonięte dodatkową siatką bezpieczeństwa), wnioskuję zatem, że w przypadku spadku toru, czy konieczności niwelacji terenu, posadowienie sędziego F2A i markera wysokości lotu musi być na tej samej wysokości 3 merów liczonych od poziomu środka kręgu po obu stronach toru - tak aby sędzia widział całe okrążenie modelu, którego wysokość lotu nie może przekraczać 3 metrów - czy to jest ta sama wysokość widziana przez sędziego gdy przesuwamy marker z 24 metra na 31 metr? - no tak - a co widzi zawodnik? - jedni mówią, że nie ma to znaczenia a drudzy że ma.
Dlatego w przepisach FAI dot. F2, na stronie 86-88 kodeksu jest dokładnie opisane gdzie powinno znajdować się ogrodzenie a i tym samym raczej na nim markery dla A i C, a wcześniej czy w dalszej części kodeksu nic nie jest napisane o niwelacji terenu czy spadku toru (prawdopodobnie przyjęto poziom zero dla środka kręgu i 24 metra) czy chociażby łączenia torów A,B, C i D - oczywiście to są wytyczne do organizacji zawodów rangi ME czy MŚ ale są i tyle.
Jak pokazują zamieszczone w tym wątku zdjęcia - praktyka bywa różna, być może nikt tego dokładnie nie rozbijał "na atomy" - ale skoro jest dyskusja, to wolno mieć wątpliwości.
To mój ostatni wpis w tym wątku.
Zdrowia życzę - to teraz ważniejsze od szczęścia

Na tym kończę swój udział w tej dyskusji - czas wrócić do innych obowiązków.