W rozdziale 4 "Warunki eksploatacji systemu bezzałogowego statku powietrznego" czytamy:
Mało który model rekreacyjny takie wyposażenie posiada. Spośród modeli zawodniczych zapewne żaden, skoro przepisy FAI zabraniają używania telemetrii i przesyłania do pilota parametrów lotu.10.4. System bezzałogowego statku powietrznego, którym ma być wykonana operacja, jest wyposażony w co najmniej:
1) w urządzenia lub systemy zamontowane na jego pokładzie lub będące jego wyposażeniem do zdalnego sterowania, umożliwiające:
a) lokalizację podstawową – pozwalającą na określenie bieżącego położenia, prędkości, wysokości i kierunku lotu bezzałogowego statku powietrznego celem przekazania tych danych do Agencji za pośrednictwem systemu teleinformatycznego lub telefonicznie na żądanie Agencji,
b) lokalizację awaryjną – pozwalającą na określenie przez pilota bieżącego położenia bezzałogowego statku powietrznego w przypadku bezpowrotnej utraty możliwości sterowania tym statkiem lub występowania przerw w łączności pomiędzy wyposażeniem do zdalnego sterowania bezzałogowego statku powietrznego, a tym statkiem,
c) automatyczne wykonanie procedury awaryjnej, w tym:
– zakończenie operacji przez lądowanie awaryjne, albo
– kontynuowanie operacji po zaprogramowanej przed operacją trasie, albo
– dolot do zaprogramowanego przed operacją miejsca,
d) rejestrowanie parametrów lotu od momentu uruchomienia wyposażenia do zdalnego sterowania bezzałogowego statku powietrznego do momentu wyłączenia tego wyposażenia;
2) w kamerę lub inne urządzenie pozwalające na obserwację otoczenia bezzałogowego statku powietrznego w celu zmniejszenia ryzyka kolizji z innym statkiem powietrznym lub przeszkodą.
Przepis wydaje się ewidentną pomyłką, wręcz srogim nieporozumieniem, ale jest opublikowany, więc ma moc prawną. Jeżeli ktoś znajdzie sposób na ominięcie przepisu, chętnie poznam.
Cały dokument: http://edziennik.ulc.gov.pl/GetActPdf.a ... osition=80